Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

donderdag 26 januari 2017

Voedingsketting / speelketting

Ik heb weleens gehoord dat een voedingsketting erg goed werkt dus die wilde ik ook een haken. Voor wie het niet kent dit is een ketting die je draag oa. Bij het geven van borstvoeding, je kindje kan lekker zo lekker drinken en een beetje spelen in de hoop dat er geen andere prikkels zijn aandacht afleiden.
Maar ook als je geen borstvoeding geeft kan hij goed uitkomen, als je kindje op schoot zit en toch wil spelen ergens in de wachtkamer of op een verjaardag. Zo hoef je niet te bukken om het speelgoed op te rapen.

Op internet ben ik een paar voorbeelden tegengekomen maar de meeste zonder patroon, dus zelf maar iets geprobeerd.

Ik haakte en hartje, een vlinder, een wolkje en een zwarte kattenkop.


Onderstaand de patronen;
Hartje
Wolkje
Vlinder
De zwarte kat heb ik zelf iets geprobeerd, resultaat vind ik niet te goed gelukt om hier te delen.







De ketting is een succes alleen niet bij het voeden. Hij hangt tegenwoordig boven het aankleedkussen zodat het tijdens het verschonen mee gespeeld kan worden, het is een uitdaging geworden om hem zelf van het haakje te hengelen.



Laat je kindje nooit alleen met een ketting ook niet voor een paar sec. Als je kindje op schoot zit is dit niet het geval en ook tijdens het verschonen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...