Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

zondag 28 mei 2017

Monster rammelaar ^ gratis patroon

Een rammelaar is altijd leuk en nu haakte ik er een van een vriendelijk monstertje.


Een tijdje gelede haakte ik al de Rammelaar ^ konijn
Ik heb hetzelfde gratis patroon voor het lijfje gebruikt, die van Lanukas

Wel met een aanpassing in de kleuren.
Gehaakt met pingouin esterel en naald 3 mm
Meer weten over welke materialen ik graag gebruik en waar ze te koop zijn vind je bij Mijn shop tips

De ogen haakte ik als volgt; 


v = vaste
mr. = meerderen, 2 v in 1steek
min. = minderen, 2v samenhak

In groen;
Start met een magische ring van 6v
6 x mr. (12 steken)
(1v, 1mr.) herhalen (18 steken)
(2v, 1mr.) herhalen (24 steken)
24v (24 steken)
(2v, 1min.) herhalen (18 steken)
(1v, 1min.) herhalen (12 steken)
6 x min
Afhechten

de 'pootjes'van de ogen ook in groen
Start met een magische ring van 6v
(1v, 1mr.) herhalen (9 steken)
de volgende 5 rijen haak je 9v, daarna afhechten en met de draad van de 'pootjes' of die van de oogjes naai je deze aan elkaar en aan het lijfje.

In zwart;
Start met een magische ring van 6v
De volgende rij start je met wit
6 x mr. (12 steken)
(1v, 1mr.) herhalen (18 steken)
Afhechten

Ik heb nog een draag wit en zwart garen vanuit de bovenste rij naar het midden van het oogje laten lopen voor een speels effect.

Het mondje heb ik erop geborduurd.

Ik haakte een monster met 2 ogen maar er zijn veel verschillende monstertjes en misschien is er een met 3 of 4 ogen ook wel erg leuk. 
Laat het in de reacties weten als je ook een monstertje hebt gehaakt? Ik ben erg benieuwd.
Vind je dit monstertje leuk maar heb je geen zin om te haken? Hij is te koop



2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Eens wat anders dan die zoete, schattige rammelaars. Hoewel ik dit monstertje ook erg schattig vind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Stoer en toch schattig zo dacht ik er ook over..

      Verwijderen

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...