Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

dinsdag 12 december 2017

Red nose rammelaar

Een kleine aanpassing in het patroon van de zebra en je krijgt opeens deze leukerd!!

Hij heeft ook een rammeltje in zijn buikje en een piepje in zijn hoofd gekregen.

De basis is het patroon van de zebra/ eenhoorn te koop via Biekado
De oortjes komen ook uit het patroontje
De neus haakte ik als volgt: een magische ring met 6 vaste en dan in elke vaste meerderen tot een totaal van 12 afhechten. Deze haak je 2 keer en maak je vast aan het hoofd.

Het gewei:haak een ketting van 11 losse, 
1v in de 2e lus vanaf je naald en in de volgende 3 losse haak je 1 vaste,
niet afhechten maar haak nu 5 losse,
1v in de 2e lus vanaf je naald en in de volgende 3 losse haak je 1 vaste,
1v in de'basis'
nu haak je 3 losse, weer 1 v in de 2e lus vanaf je naald en 1v in de volgende.
Als het goed is eb je nu nog een ketting van 5 losse in elk van deze losse haak je 1v.
Dit gewei haak 2 keer en dan haak je ze aan elkaar vast met een randje halve vaste.

Voor het staartje haalde ik 3 draden door een lus hier heb ik een vlechtje van gemaakt.

Het haakpatroon van de zebra koop je via Biekado on Etsy
Geen zin om te te haken? de rammelaar is ook compleet te koop via Biekadoon Etsy

3 opmerkingen:

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...